Je woont best wel prettig in een huis van de woningbouwvereniging PRÉ wonen, maar er zijn wel eens van die kleine maar soms ook grote irritaties die je al tijden bezig houdt.
Ik zal wat voorbeelden noemen.
- Irritatie : Je vraagt je steeds maar af waarom je buurman zijn fiets op de galerij plaatst. Hij weet dat dit niet toegestaan is en je hebt hem verteld dat bij een eventuele doorloop met een brancard er een probleem kan ontstaan. Aanspreken helpt niet maar als er een BC is dan kun je dit met elkaar bespreken hoe je zoiets kunt oplossen.
- Servicekosten: Vooraf wordt de eindafrekening van de jaarlijkse servicekosten ter goedkeuring aangeboden bij de BC. Dus is er een mogelijkheid om tijdens het jaarlijks overleg met PRÉ wonen hierover te onderhandelen.
- Onderhoud: Er zijn klachten over het schoonmaken van diverse delen van de flat.
Als BC is het mogelijk om met PRÉ Wonen en de buurtbeheerders te overleggen om tot verbetering te komen. - Renovatie: Bij een grote renovatie zal er met de BC overleg plaatsvinden over de uitvoering hiervan.
- Service: Ik heb een defecte thermostaatkraan en geef dit door als reparatieverzoek aan PRÉ Wonen. Ik krijg de vraag, heeft u een onderhoudsabonnement? Waarom moet ik een onderhoudsabonnement hebben? Even informeren bij de BC.
En zo zijn er vele voorbeelden te noemen waarbij een Bewonerscommissie een belangrijke rol kan spelen tussen de woningbouw en bewoners. Daarom is het van groot belang dat er in ieder complex een Bewonerscommissie aanwezig is.
Dus sta op en verenig u.
Als u door dit bericht geïnteresseerd en enthousiast bent geworden, neem dan eens contact met ons op. U staat niet alleen. Alle BC`s krijgen een kleine vergoeding en worden ondersteunt door het HUURDERS PLATFORM ZANDVOORT ( HPZ).
Neem contact met ons op:
www.hpzandvoort.nl
of secretariaathpz@gmail.com
Cor Haagsman